🎁 Szavazz ránk az Év Honlapja versenyen, és megajándékozunk egy 5.000 Ft-os kuponnal! Kattints ide, és szavazz!
Mint 2017 óta minden évben, úgy idén is megtartottuk a Nagy Gazdafelmérést. Ennek célja most sem volt más, mint hogy a lehető legfrissebb és legpontosabb képet alkossuk meg követőinkről, azért, hogy még jobb termékeket fejleszthessünk és még jobb élményt biztosítsunk online felületeinken. A 399 kitöltő közül pedig egy szerencsés nyertest is kisorsoltunk, aki egy 50.000 Ft-os Vadalarm vásárlási utalvánnyal lett gazdagabb. Neki ezúton is szeretnénk gratulálni!
Mindig a lehető legtöbb gazdát igyekszünk rávenni a felmérésben való részvételre, így idén a felmérést a Facebookon és a Vadalarm weboldalán, de az online AgromashExpo-n is népszerűsítettük. Ennek eredményeként sikerült elérnünk, hogy az ideit 3,5-ször többen töltötték ki, mint legelső felmérésünket.
A kitöltők demográfiai adatai is jól leképezi az agráriumot, hiszen többségük 44-69 év közötti férfi volt, ahogyan ez a lenti ábrán jól látható. A kitöltők szakma szerinti megoszlása is egybecseng ezzel, hisz legtöbbjük szőlész, kertész, haszonállat tenyésztő vagy haszonnövény-, zöldségtermesztő, esetleg vadász, erdész.
Ahogy a korábbi éveken, idén is érdekelt minket a kitöltőink nyelvtudása. Ez ugyanis egyszerre tükrözi az iskolázottságot és a generációváltás alakulását is. A legjobban ezt az orosz nyelv ismeretével a 2020-as adatokhoz képest történt változás mutatja. Idén a német és az angol nyelv is egyértelműen lehagyta ezt. A tavalyi lényegében megegyező (33% körüli) arányokhoz képest mostanra az angolul tudók 53%-ot tesznek ki, a németet beszélők 37%-ot, az oroszt pedig már csak 10% jelölte be. Valószínűsítjük, hogy ennek oka az, hogy az angol nyelvtudás fontosságára kortól függetlenül jönnek rá a gazdák. Ebből adódóan arányaiban lett nagyobb az angolosok tábora, így elnyomva az oroszt.
Az online vásárlási szokások változására is kitértünk a kérdőívünkben, hiszen ez a mi szempontunkból webshopként egy fontos és releváns kérdés. A válaszadók háromnegyede vásárol többet online, mint egy évvel ezelőtt. Vagyis következtetéseink szerint a pandémia arra ösztönözte az embereket, hogy inkább online rendeljék meg a kívánt termékeket, mint sem személyesen menjenek érte, ezzel a tömegbe merészkedve. Ha online vásárolnak, akkor pedig 87% dönt a házhozszállítás mellett dönt és elenyésző, csupán 1,5% áll el a vásárlástól akkor, ha nem veheti meg személyesen.
Végül pedig természetesen kíváncsiak voltunk arra is, hogy termékpalettánkról kit melyik termékünk érdekelhet a legjobban: feltettük a kérdést, hogy kinek milyen állattal gyűlt már meg korábban a baja. Íme a cseppet sem meglepő eredmény: Az emberek mindössze 4,6%-ának nem volt még soha állatok okozta problémája, azaz szinte a válaszadók egésze szenvedett már el anyagi kárt madár, rágcsáló, vad-, vagy háziállattól. Ez kettős érzéseket vált ki bennünk. Egyrészről szomorú látni, hogy ennyi ember szenved az állatok okozta károktól, de másrészről motivál minket, hogy egyre hatékonyabb állatbarát állatriasztási módszereket fejlesszünk ki, és azokat a lehető legtöbb emberrel ismertessük meg.
És ha már az állatok és emberek békés együttélésénél tartunk, akkor szinte soha máskor nem lehet annyira aktuális ez a kérdés, mint így tavasszal. A természet ébredésével párhuzamosan ugyanis egyre gyakoribbak lesznek a vadkárok a vetésben, és a vakondtúrások az udvarokban. Szerencsére mindkét problémára rendelkezünk hatékony, mégis humánus megoldással. Vadriasztási technológiáinkról itt, vakondriasztónkról pedig itt olvashatsz többet.
Sőt, ha idejében olvasod ezt a cikket, legújabb fejlesztésünket, vakondriasztónkat még talán elcsípheted a kizárólag az első 100 vásárlónak ajándékba adott kiterjesztett, 30 napos pénzvisszafizetési garanciával!